5/14/2015

In Paris at midnight



Kiedy?

maj 2012

Gdzie?

Paryż, Francja


***

W Paryżu wylądowałam całkiem przypadkowo. Wycieczkę miała zaplanowana moja mama, ale z przyczyn niezależnych osoba towarzysząca nie mogła się z nią wybrać. Byłam zastępstwem, ale nie narzekam, bo 

było warto! 

Wiele osób po przyjeździe do miasta miłości przeżywa ogromne rozczarowanie. Nazywa się to "syndromem paryskim", kiedy okazuje się, że najpiękniejsze miasto Europy wcale nie spełnia naszych oczekiwań. Nie będę opisywać jak silne reakcje może u nas wywołać to miasto -wiecej info tu

Ja nie doświadczyłam rozczarowania. Pojechałam nie nastawiając się na nic szczególnego (to Londyn był zawsze moją miłością). Mimo to spotkało mnie bardzo pozytywne zaskoczenie.
Paryż okazał się naprawdę pięknym miastem. Posiada atmosferę i pomimo wszystkich turystycznych aspektów, można poczuć klimat tego miasta, "przenieść się w czasie". 

Moim ulubionym miejscem jest nie jak na turystkę przystało wieża Eiffela, ale wzgórze Montmartre.  Wąskie uliczki z kameralnymi kawiarenkami sprawiają, że to miejsce jest niesamowite. Uliczni artyści malujący portrety, karykatury, pejzaże. I górująca ponad wszystkimmi Bazylika Sacré-Cœur. Mogłabym pisać godzinami o niesamowitości tego miejsca, ale nic nie odda tego klimatu. 




 Osobom z lękiem wysokości/przestrzeni stanowczo nie polecam wjeżdżania na sam szczyt wieży. Drugi raz nie popełnię tego błędu. Mimo, iż widok jest niesamowity, nie mogłam w pełni napawać się widokiem pięknego miasta z lotu ptaka.




Muzeum Luwr


Moulin Rouge



Łuk triumfalny



 Katedra Notre Dame



Makaroniki- paryski przysmak 




 Ślimaki. Co mogę powiedzieć, spróbowałam, zjadłam jednego, kolejne nowe doświadczenie. Nie żałuję, ale raczej nie powtórzę.


Trochę czasu minęło od mojej pierwszej wizyty w Paryżu, ale na pewno nie była ona ostatnią! Mam nadzieję, że niedługo tam wrócę.



21 komentarzy:

  1. Zazdroszczę wyjazdu !
    Ja zawsze chciałam jechać do Paryża :)
    Moim marzeniem jest właśnie spróbować ślimaki..

    Mogłabym liczyć na twoje kliknięcia ?
    xxx Blog - klik! xxx

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam Paryż!;)
    Ja bardzo lubię ślimaki i z chęcią bym je znowu zjadła;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeeju jak tam pięknie! ;))
    Chciałabym tam byc :)
    Klikniesz w kliki w nowym poście będę wdzięczna ;*

    OdpowiedzUsuń
  4. kocham to miasto :) co prawda ostatni raz byłam tam jakieś 2 lata temu ale a teraz bywam częściej w londynie, jednakże to paryż jest jednym z moich ulubionych miast :) co powiesz na wspolna obserwacje? :)
    pozdrawiam,
    Vivi :)

    Vivienne Night Blog
    BLOG | BLOGLOVIN' | TWITTER | FACEBOOK

    OdpowiedzUsuń
  5. oczywiście obserwuję! :)
    pozdrawiam Vivi :)

    OdpowiedzUsuń
  6. chciałabym tam pojechać :)

    zapraszam na nowy post:
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo chciałabym zwiedzić Francję. ;) Uczę się francuskiego, mam nadzieję, że kiedyś uda mi się użyć go w praktyce. Widzę, że wycieczka się udała, piękna zdjęcia. ;) Fajny post, będę zaglądać.
    Obserwujemy? Daj znać u mnie. ;**
    swiat-zwariowaneej.blogspot.com
    Buziaki,
    Jo H.

    OdpowiedzUsuń
  8. Francja jest piękna, muszę tam kiedyś pojechać :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja jeszcze nie odwiedzilam Francji :)
    http://official-patty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. jejku jakie piękne zdjęcia!:* też bardzo chciałabym pojechać do Paryża i mam nadzieję że kiedyś pojadę!:)
    co powiesz na wspólną obserwację? :)
    BLOG-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  11. Jakie ładne zdjęcia!
    Zazdroszczę wyjazdu :)
    Zjadłabym te makaroniki, ale za ślimaki bym podziękowała haha

    live-telepathically.blogspot.com kliik

    OdpowiedzUsuń
  12. Co prawda nie jestem zakochana w Paryżu, ale z chęcią odwiedziłabym to miejsce :)

    Będę wdzięczna za klikanie w linki w ostatnim poście.
    Mój blog -> PINK RAINBOW

    OdpowiedzUsuń
  13. Byłam w Paryżu jest tam tak pięknie !! Marzę żeby pojechać tam jeszcze raz :)

    Zerknij na nowy post http://maadeleinefashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Chciałabym się odwiedzić Paryż :') Moja mama tam była i mówiła, że jest pięknie choć była na jednej z ulic gdzie normalnie po murkach biegały szczury xd
    http://suzeers.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Chciałabym się odwiedzić Paryż :') Moja mama tam była i mówiła, że jest pięknie choć była na jednej z ulic gdzie normalnie po murkach biegały szczury xd
    http://suzeers.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Prześliczne zdjęcia ♥
    Bardzo fajny post ciekawie piszesz :)
    Jestem tutaj pierwszy raz i na pewno pozostanę na dłużej. :)
    Obserwuje i zapraszam do siebie :)
    http://dominikax.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękne zdjęcia :) wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Jeju, jak ja Ci zazdroszczę *.* Odwiedzenie Paryża jest jednym z moich marzeń.

    carrrolinax3.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Zawsze marzyłam żeby zobaczyć Paryż ^^ Nawet na własną rękę zaczęłam uczyć się francuskiego, bo niestety w szkole męczą mnie niemieckim :c
    pusta-szklanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. W zeszły piątek wróciłam z Paryża! Byłam w tych samych miejscach i mam prawie identyczne zdjęcia :D

    NOWY POST NA FABRYCE MIĘTY KLIK! :))

    OdpowiedzUsuń
  21. Love this! ♥
    You are making me jealous, pretty!

    adoorablee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń